
Ekspozycja reklamy na zewnątrz to nadal jedna z najskuteczniejszych form bezpośredniego informowania klientów o swojej obecności czy świadczonych usługach albo oferowanych produktach. Takie tablice reklamowe muszą nawiązywać do marki czy nazwy punktu handlowego lub być wykonane spójnie z koncepcją wizualną strony www, tak aby osoby poszukujące miejsca w terenie były w stanie szybciej wychwycić je w gąszczu innych reklam.
Tablice reklamowe w miejskim gąszczu
Jeśli potencjalny klient znalazł informacje o produkcie czy usłudze w sieci, bardzo prawdopodobne jest, że widział już logo sklepu lub zdjęcie punktu, do którego się udaje, więc tablice reklamowe w przestrzeni miejskiej i bezpośrednim otoczeniu sklepu powinny również nawiązywać do wcześniej eksponowanych kolorów czy symboli. Firmy oferujące druk reklam na różnych nośnikach i materiałach posiadają ogromne doświadczenie i potrafią jeden uniwersalny wzór czy szablon graficzny przełożyć szybko na rozmaite formy reklamy czy różne jej formaty i gabaryty.
Tablica reklamowa ma do spełnienia różne zadania, w zależności od miejsca swojej ekspozycji. Jeśli reklama zewnętrzna ma być ustawiona pomiędzy reklamami innych, konkurencyjnych podmiotów, musi zwracać na siebie uwagę, ale w odpowiedni, wyszukany sposób. Nietypowe może być także wykonanie samej tablicy w niecodziennym materiale albo ponadnormatywnych rozmiarach. Istotnym elementem każdego projektu jest jednak nie tylko sama grafika czy szablon kolorystyczny, ale np. sposób mocowania do nawierzchni i odporność na oddziaływanie czynników zewnętrznych. Słońce czy ekspozycja na deszcz lub wiatr, może skutecznie zniszczyć reklamę lub uczynić ją nieczytelną, co również będzie działało przeciwnie do zamierzonego celu.