Najczęściej popełniane błędy w aranżacji witryn sklepowych

Wystawa sklepowa jest wizytówką sklepu. Zawiera też ona informację o tym, co można znaleźć w środku. Zachęca również do wejścia, efektem czego często jest zrobienie zakupów. Gdy zostanie niewłaściwie zaprojektowana, nie osiągnie zamierzonego celu. Podstawowym elementem każdej wystawy jest ustalenie grupy docelowej. Elementy wystawy dedykowane różnym przedziałom wiekowym lub rodzajom produktów, nie spełnią zadania. Podobnie, gdy promowane produkty są wyeksponowane w nadmiarze. Skuteczne projektowanie witryn sklepowych zaleca regularne rotowanie oferowanym towarem, by informacja umieszczona na wystawie była jasna dla potencjalnego klienta.

Mniej znaczy więcej

Zbyt dużo elementów z asortymentu sklepu, do tego ułożone chaotycznie – irytuje. Klient jest zdezorientowany i nie zachęci go to do wejścia. Podobnie, gdy na wystawie jest mnóstwo informacji o rabatach i specjalnych ofertach sezonowych, osoba przechodząca zostanie raczej przytłoczona ich nawałem niż poinformowana. Istotna jest również spójność wystawy z asortymentem sklepu, tak, by klient zachęcony obrazem wystawy, po wejściu nie poczuł się oszukany.

Dbałość o estetykę i harmonię witryny sklepowej

Profesjonalne projektowanie witryn sklepowych dba o schludny wygląd eksponowanych towarów. Manekiny nie mogą być ubrane w niewyprasowane elementy odzieży, która nieodpowiednio upięta, wisi jak na zwykłych wieszakach. Niewłaściwe oświetlenie może przytłoczyć, zamiast nadać lekkości dekorowanej przestrzeni.

Błędem jest również przytłoczenie klienta zbyt wieloma kolorami lub przedmiotami z różnych dziedzin czy stylów. Tylko powściągliwość i dokładne przemyślenie stylizacji witryny przyniesie zamierzone efekty.